onsdag 22 februari 2012

LCHF Semlor!

Igår på semledagen så var jag bara tvungen att testa ett LCHF recept på semlor som jag hittade här: Marianns LCHF mat & bak

Jag gjorde om det lite, eftersom jag inte har någon stevia hemma, men det gick jättebra ändå. Riktigt gott blev det! Här är min lilla omgjorda version:

Ingredienser 8 st semlor:

8 stora ägg
7 mskErythritol (sukrin, sötrix och sötin)
100 g smält osaltat smör
2 dl grädde
8 msk Lindroos fiberhusk
1 dl kokosnötsmjöl (ta inte i underkant, kanske tom i överkant)
4 tsk bakpulver
2 tsk kardemumma

Mandelmassan:
3 dl skållad skalad mald mandel
5 msk erythritol (sukrin, sötrix, sötin)
4-5 msk grädde

2 dl vispad grädde

(Kolla länken för "Gör såhär")

Jag ska testa att göra dessa "muffins" med blåbär i, det tror jag skulle bli riktigt gott också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar